Raport podatnika w e-Urzędzie Skarbowym
Raport podatnika w e-Urzędzie Skarbowym
Ministerstwo Finansów uruchomiło dla przedsiębiorców i organizacji raport podatnika w e-Urząd Skarbowy (podatki.gov.pl). Raport podatnika zawiera:
- dane identyfikacyjne i adresowe podatnika,
- formę opodatkowania,
- informację o zaległościach podatkowych,
- informację o prowadzonych postępowaniach egzekucyjnych,
- informację o prawidłowościach i brakach w zakresie zaliczek oraz deklaracji podatkowych w danym okresie,
- dane o rachunkach bankowych (również o mikrorachunku podatkowym),
- wykaz pełnomocnictw i wskazanie, który pełnomocnik jest pełnomocnikiem do doręczeń,
- informację o członkostwie w grupie kapitałowej lub grupie VAT.
Raport może być wygenerowany po zalogowaniu na konto w e-US przez podatnika prowadzącego działalność gospodarczą i użytkownika konta organizacji, a także przez pracownika urzędu skarbowego podczas wizyty przedsiębiorcy w urzędzie.
Raport ma charakter informacyjny i może nie uwzględniać wszystkich danych zebranych przez Krajową Administrację Skarbową.
Raport utworzony pierwszy raz w danym dniu jest usuwany o północy. Przy generowaniu kolejnych raportów tego samego dnia, informacje tam zawarte będą identyczne jak w pierwszym raporcie. Aby zobaczyć zmiany, należy pobrać raport następnego dnia. Raport jest generowany w formacie PDF.
Autor: Ewelina Chmielewska- Aplikant Adwokacki