OD 10 LISTOPADA 2024 R. ZGODA MARKETINGOWA Z JEDNĄ PODSTAWĄ PRAWNĄ – NOWE PRAWO KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ

OD 10 LISTOPADA 2024 R. ZGODA MARKETINGOWA Z JEDNĄ PODSTAWĄ PRAWNĄ – NOWE PRAWO KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ

Zweryfikuj procesy pozyskiwania zgód za pomocą narzędzi dostępnych w Twojej firmie.

Nowa ustawa – Prawo komunikacji elektronicznej („PKE”) porządkuje dualizm dotychczasowej regulacji o zgodzie użytkownika na otrzymywanie informacji handlowej i zgodzie na marketing bezpośredni. Od 10 listopada 2024 r. podstawą prawną dla zgód marketingowych będzie art. 398 PKE.

Nadal uzyskanie zgody marketingowej powinno być oddzielne dla poszczególnych kanałów komunikacyjnych (odrębne zgody na przesyłanie informacji handlowej wiadomościami SMS i e-mailem).

Oferty bez wymaganej zgody użytkownika to działanie stanowiące czyn nieuczciwej konkurencji, a niezależnie Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej może nałożyć na podmiot naruszający obowiązek uzyskania zgody karę pieniężną w wysokości do 3% przychodu ukaranego podmiotu, osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym lub do 1.000.000 zł (zastosowanie ma kwota wyższa). Na podmiot używający automatycznego systemu wywołującego lub telekomunikacyjnego urządzenia końcowego do celów przesyłania informacji handlowej bez uprzedniej zgody użytkownika, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej może nałożyć karę pieniężną w wysokości do 3% przychodu osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym.

 

Autor: Adwokat Wioletta Gwizdała